Segons la Generalitat el “El cànon de l’aigua és un tribut amb finalitat ecològica sobre l’ús de l’aigua que grava el consum i la contaminació. El seu objectiu és fomentar una utilització més eficient d’aquest bé."
Aquesta frase la podem trobar en les explicacions que dona l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) en la seva web, però si seguim llegint per saber-ne més sobre, el perquè paguem aquesta taxa i quina utilització se’n fa, acabarem al reglament de tributs gestionats per l’ACA on un article diu: “Es fixa, amb caràcter general, un volum mínim de facturació de 6 m3 per habitatge o establiment i mes.”
Així, doncs, mentre per un cantó se’ns diu que estalviem aigua, per l’altre ens cobren impostos per un mínim de consum que si, per la raó que sigui no has utilitzat, la pagaràs igualment.
Així, doncs, no és estrany que l’aigua, no tan sols tingui un interès de les empreses privades, com un bé econòmic, sinó de la pròpia Administració com un bé públic, que sí o sí, cobrarà per ella la gastis o no.